سئو سایت وردپرس در یاهو

آموزش سئو وردپرس + ۲۰ راهکار در سئوی سایت وردپرسی 2024 نیک مارکتینگ

با وجود هزاران افزونه سئو، انتخاب گزینه‌ای مناسب، به‌خصوص برای کاربران تازه‌کار، می‌تواند گیج‌کننده باشد. سئو می‌تواند پیچیده به نظر برسد، اما اصلاً لازم نیست آن را سخت بگیرید! با یاد گرفتن چند نکته ساده، می‌توانید وب‌سایت خود را بهینه کنید و شاهد افزایش قابل توجهی در ترافیک آن باشید. برای اینکه سایت شما واقعاً در نتایج جستجو بدرخشد و ترافیک ارگانیک بیشتری به خود جذب کند، کارهای بیشتری باید انجام دهید. با چند قدم ساده و استراتژی‌های موثر، می‌توانید قابلیت دیده‌شدن سایتتان را به حداکثر برسانید و از تمام امکانات وردپرس بهره‌مند شوید.

برای برندتان در شبکه‌های اجتماعی حساب باز کنید و محتواهای تولید شده را در این شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. ربات خزنده گوگل در هنگام بررسی صفحات، برچسب‌های هدینگ (Heading tags) مانند H1، H2، H3 و غیره را برای تعیین میزان مرتبط بودن محتوا استفاده می‌کند. بهترین راهکار این است که در هر صفحه تنها یک برچسب H1 داشته باشید، و بعد بر اساس محتوای مطلب، سلسله مراتبی برای استفاده از چند برچسب H2 و H3 و غیره داشته باشید. تصویر زیر نحوه رعایت سلسله مراتب و انتخاب درست هدینگ‌ها را نمایش می‌دهد. شما می‌توانید مانند تصویر زیر، تایتل را در افزونه یوست سئو وارد کنید.

اگر این گزینه روشن باشد یعنی سایت شما آنلاین است و موتورهای جستجو می‌توانند آن را شناسایی كنند. اگر خاموش است و تمایل دارید می‌توانید تیک آن را بزنید تا سایت شما آنلاین شود. خوشبختانه وردپرس دارای اکو سیستم غنی از افزونه های سئو است که می توانند به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو کمک شایانی کنند. در ادامه به معرفی تعدادی از افزونه های پر کاربرد و مهم در زمینه سئو می پردازیم. با پیاده سازی این افزونه ها، می توانید گام های مهمی در جهت سئوی حرفه ای سایت وردپرسی خود بردارید. تا به این قسمت از فصل آموزش سئو وردپرس فارسی به تکنیک‌های جذابی برای بهبود سئو سایت اشاره کردیم.

حتی اگر تمام مراحل سئو را به درستی انجام دهید، بدون محتوای با کیفیت، دستیابی به رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو دشوار خواهد بود. محتوای عالی نه تنها باید اطلاعات مفید و ارزشمند ارائه دهد، بلکه باید به نیازها و انتظارات کاربران نیز پاسخ دهد. وقتی عبارتی را در نوار جستجوی گوگل تایپ می‌کنید، گوگل پیشنهاداتی را براساس جستجوهای پرکاربرد کاربران نمایش می‌دهد. این پیشنهادات می‌توانند به عنوان کلمات کلیدی ارزشمندی برای محتوای شما در نظر گرفته شوند. استفاده از زیرشاخه‌ها به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که صفحات زیر یک موضوع یا دسته‌بندی خاص قرار دارند.

پس از ارسال، وضعیت نقشه سایت به‌صورت «در حال انتظار» نمایش داده می‌شود. گوگل نیاز به کمی زمان دارد تا سایت شما را بررسی کرده و اطلاعاتی مثل تعداد لینک‌های موجود در نقشه سایت، تعداد لینک‌های ایندکس‌شده، نسبت تصاویر به صفحات وب و جزئیات دیگر را ارائه دهد. اگر وب‌سایت شما به درستی برای موتورهای جستجو بهینه نشده باشد، ممکن است از دید آن‌ها پنهان بماند. به این معنا که وقتی افراد به دنبال موضوعاتی هستند که شما درباره‌شان نوشته‌اید، سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده نمی‌شود. نتیجه؟ شما شانس جذب ترافیک ارزشمند و بازدیدکنندگان بالقوه را از دست خواهید داد.

پس از کپی کردن آدرس نقشه سایت، وارد گوگل سرچ کنسول شوید و روی گزینه Sitemaps کلیک کنید. آدرس نقشه سایت را در فیلد نمایش داده شده وارد نمایید و روی دکمهSubmit کلیک کنید. متن جایگزین همچنین برای دسترسی بیشتر به محتوای شما برای کاربران بیشتر مهم است. همانطور که در این بحث در مورد گواهینامه‌های SSL صحبت شد، موتورهای جستجو عاشق وب‌سایت‌های ایمن هستند – بنابراین می‌توانید برای بهبود امنیت وب‌سایت خود، روی اعتبار و رتبه وب‌سایت خود حساب کنید. برای این منظور می‌توانید افزونه‌ای مانند Wordfence Security یا iThemes Security استفاده کنید تا محافظت از سایت خود را به عمل آورید. در بخش تنظیمات وردپرس بخشی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد سایت‌های خود را برای نمایش در موتورهای جستجو فعال یا غیرفعال کنید.

از تحقیق دقیق کلمات کلیدی گرفته تا اجرای استراتژی‌های سئوی داخلی و خارجی، ما تضمین می‌کنیم که سایت شما نه تنها کاربرپسند باشه، بلکه تو نتایج جستجو هم رتبه خوبی داشته باشه. با تمرکز روی افزایش ارتباط و اعتبار محتوای سایت، به شما کمک می‌کنیم یه ساختار لینک داخلی قوی داشته باشید و استراتژی کلی سئوی خودتون رو بهبود ببخشید. با همراهی آکادمی فرین، می‌تونید با اطمینان تو دنیای پیچیده سئو حرکت کنید و شاهد رشد و شکوفایی وب‌سایتتون باشید. تحقیق درباره کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما و تحلیل رقبا به شما کمک می‌کند تا بهترین کلمات کلیدی را برای بهینه‌سازی انتخاب کنید. از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner و SEMrush برای یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و رقابت کم استفاده کنید. کلمات کلیدی را در عناوین، زیرعناوین، و متون محتوا به کار ببرید تا موتورهای جستجو بهتر بتوانند محتوای شما را شناسایی کنند.

نکته مهم این است که وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتواست که سازگاری زیادی با سئو دارد، البته به شرطی که تنظیمات درستی انجام دهید و از قالب مناسبی برای سئو استفاده کنید. امروزه بهینه سازی سایت ها برای موتور های جستجو یا همان سئو (SEO) از اهمیت بسیار بالایی برای موفقیت هر وب سایتی برخوردار است. سایت های بهینه شده برای سئو، شانس بیشتری برای کسب رتبه های برتر در نتایج جستجوی گوگل و جذب بازدید کنندگان ارگانیک دارند. سیستم مدیریت محتوای وردپرس با داشتن میلیون ها کاربر در سراسر جهان، یکی از پلتفرم های محبوب برای راه اندازی وب سایت ها است. شرکت هینزا با سابقه‌ای درخشان در زمینه خدمات دیجیتال، به عنوان یکی از پیشروان صنعت، مجموعه‌ای از خدمات حرفه‌ای را ارائه می‌دهد.

این نکات سئو را یا شما باید انجام دهید و یا خودشان در سایت شما اجرا می‌کنند. برای اینکه تو سئو موفق باشی، باید محتوایی بنویسید که جذاب باشد، اطلاعات درست و حسابی داشته باشد و به درد مخاطبت بخورد. محتوای شما نه تنها باید کلمات کلیدی که تارگت تعیین شده است در جای درست قرار بگیرد، بلکه باید جواب سوال مخاطب رو هم بدهد. نصب یه گواهی SSL (لایه سوکت امن) و تغییر به HTTPS نه تنها امنیت سایت شما رو تامین می‌کند، بلکه به عنوان یک امتیاز مثبت تو رتبه‌بندی هم حساب می‌ شود. متا توضیحات باید به گونه‌ای نوشته شود که کاربران را به کلیک کردن ترغیب کند.

همه صفحات سایت شما ارزش ایندکس شدن ندارند و برخی از آن‌ها ممکن است حتی به رتبه‌بندی سایت شما آسیب بزنند. اولین و یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای بهبود سئو وب‌سایت وردپرسی شما، انتخاب یک ارائه‌دهنده هاست با کیفیت است. هاستینگ وب‌سایت شما نقش مهمی در سرعت، امنیت و پایداری سایت ایفا می‌کند؛ عواملی که همگی به طور مستقیم بر رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارند. وقتی که از سئوی وردپرس صحبت می‌کنیم، منظورمان ارائه راهکارهایی است که کمک می‌کند سایت وردپرسی شما، بهینه شده و در نتایج گوگل (یا حتی سایر موتورهای جستجو) رتبۀ خوبی بگیرد. با استفاده از افزونه یوست سئو می‌توانید از ایندکس شدن صفحات مختلف جلوگیری کنید یا اصطلاحا صفحات را نوایندکس (noindex) کنید.

در این منو می‌توانید برگه جدید ایجاد کرده یا برگه‌های قبلی خود را مدیریت کنید. وردپرس امکاناتی را برای بهبود سئو سایت‌ها ارائه می‌دهد که در ادامه آنها را در قالب یک چک لیست برای سئو وردپرس آورده‌ایم. دیدگاه‌های کاربران شما، می‌توانند به راحتی تعداد کاربران و اینکه چند نفر در سایت شما درگیر هستند را نشان دهد و همین امر موجب بهبود و ارتقای سایت شما می‌شود. برخی کامنت‌های فیک وجود دارند که می‌تواند حتی به سئوی سایت شما آسیب بزنند. پس از نگارش محتوا، پیشنهاد می‌کنیم که دوباره به عقب برگردید و محتوای خود را با کلمات کلیدی مد‌نظر خود، ویرایش کنید.

این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا بدانند در کجای سایت قرار دارند و راحت‌تر بین صفحات جابجا شوند. برای جلوگیری از کنیبالیزیشن کلمات کلیدی، ابتدا باید صفحاتی را که برای یک کلمه کلیدی مشابه بهینه شده‌اند، شناسایی کنید. ابزارهایی مانند Google Search Console می‌توانند به شما کمک کنند تا ببینید کدام صفحات سایت شما برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه‌بندی می‌شوند. شما می‌توانید این نقشه سایت را در تنظیمات Yoast پیدا کرده و آن را به Google Search Console ارسال کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات سایت شما به درستی ایندکس می‌شوند. سرعت سایت و مسائل امنیتی، در تجربه کاربری و بعد از آن، روی سئوی سایت تاثیر مستقیم دارد. قبل از هر چیزی، شما باید اقدام به نصب یکی از افزونه‌های رایگان وردپرس کنید.

وقتی به منابع یا سایر محتوای خود پیوند خارجی می‌دهید که فکر می‌کنید بازدیدکنندگان شما باید بخوانند یا تجربه کنند، به آنها کمک می‌کنید تا قدرت کسب کنند یا به آن وب‌سایت‌ها «link juice» می‌دهید. پیوند خارجی چیز خوبی برای سئوی شماست، اما سئوی صفحاتی را که در وبسایت خود ذکر می‌کنید نیز بهبود می‌بخشد. توجه داشته باشید که استفاده از کلمات کلیدی در تگهای هدینگ می‌تواند یک نکته مثبتی باشد اما این بدان معنا نیست که در آن زیاده‌روی کنید و باعث اذیت کاربر در خواندن مقاله خود شوید. شما باید سعی کنید که از کلمات کلیدیتان در هدینگ‌ها به جا و مناسب استفاده کنید تا ضمن بهینه‌کردن مقاله برای سئو، خواندن آن را برای کاربران آسانتر کند. حال بعد از انجام این 6 اقدام اساسی در بهبود سئو سایت وردپرس، نوبت به برخی اقدامات پیشرفته‌تر برای افزایش ورودی از گوگل می‌رسد. با یک نگاه به این URLها، کاربر می‌تواند حدس بزند که محتوای صفحه درباره چیست.

به کمک این افزونه تمامی صفحاتی که برای کاربران با ارور 404 نمایش داده می‌شود، مستقیما کاربر را به صفحه اصلی انتقال می‌دهد. در واقع ابزارهای بهینه سازی سایت کمک می‌کنند که برخی از فعالیت‌ها به صورت اتوماتیک و در مدت زمان کمتری اجرا گردد. کم حجم کردن تصاویر بارگذاری شده، اشتراک اتوماتیک مطالب انتشار داده شده، آنالیز و بررسی محتوا، اضافه کردن اسکیما به تمامی صفحات به صورت یکجا از جمله اقداماتی است که ابزارها برای ما انجام می‌دهند. به کلیه اقداماتی که در جهت بهبود جایگاه رتبه و جایگاه صفحات سایت در کلمات کلیدی هدفمند در خارج از سایت انجام می‌پذیرد، سئو خارجی می‌گویند. سئو خارجی به این جهت انجام می‌گیرد که به گوگل و سایر موتورهای جستجو اعلام کنیم که ما سایت مورد اعتمادی نزد سایت‌ها هستیم.

با این کار، گوگل خواهد دید که از سایت شما به مطالبی با کیفیت در یک سایت معبتر لینک داده شده است. به این ترتیب درک محتوای صفحه برای گوگل ساده‌تر شده و تجربه کاربری بهبود می‌یابد چرا که اطلاعات بیشتری به کاربر ارائه دادید. این صفحات ارزشی برای کاربر ندارند و شما هم قطعا تمایلی به ایندکس شدن این صفحات و دریافت ترافیک از سمت گوگل برای این صفحات ندارید. در زیر یک لیست کامل و جامع از همه نکاتی که برای افزایش رتبه و سئو سایت وردپرسی باید رعایت شود آموزش داده‌ایم. بسیاری از موارد ارائه شده به طور کلی در همه سایت‌های وردپرس فارغ از اینکه از چه قالب و افزونه‌ای استفاده کرده، باید رعایت شوند. یکی از دلایل محبوبیت وردپرس، سازگاری وردپرس با سئو به صورت پیش‌فرض است.

به طور کلی ریسپانسیو بودن به معنی این است که صفحه سایت شما در تمامی دستگاه‌های موبایل، تبلت و دسکتاپ به درستی نمایش داده شود. توجه کنید که یکی از فاکتورهای تایید شده برای رتبه بندی صفحات گوگل، ریسپانسیو بودن المان‌ها و فونت صفحات است. پس با این تفاسیر توصیه می‌کنیم که حتما ریسپانسیو کردن تمامی صفحات را یکی از اولویت خود قرار دهید. رعایت کردن همین چند مورد ساده می‌تواند در به تنهایی جایگاه سایت وردپرسی شما را تا حدود زیادی بهبود ببخشد. کدهای CSS و جاوا اسکریپت برای زیباتر شدن و تعاملی بودن قالب استفاده می‌شوند. معمولا یک قالب وردپرس که برای سئو بهینه نیست چندین فایل سی اس اس یا جاوا اسکریپت را فراخوانی می‌کند که این برای سئو خوب نیست و سرعت سایت را پایین می‌آورد.

ابزارهایی مانند Google Trends و BuzzSumo می‌توانند به شما کمک کنند تا ببینید کدام موضوعات در حال حاضر داغ هستند. سپس، محتوای خود را به‌گونه‌ای بنویسید که جذابیت داشته باشد و اطلاعات سودمندی ارائه دهد. سعی کنید که محتوای خود را با استفاده از عناوین جذاب، تصاویر و ویدیوهای مربوطه غنی کنید. اگر محتوای قدیمی‌تری دارید که هنوز موضوع مهمی است، آن را به روزرسانی کرده و اطلاعات جدیدی به آن اضافه کنید. در نهایت، توجه داشته باشید که محتوای شما باید به طور منظم منتشر شود تا کاربران و موتورهای جستجو هر دو از شما بهره‌مند شوند.

تسمینو بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین پلتفرم سفارش رپورتاژ، بک لینک و تولید محتوا برای شماست تا بتوانید در زمانی کوتاه و به شکلی راحت کسب‌وکارتان را به همه معرفی کنید. دقت کنید که چه موضوعاتی را باید جزو دسته‌ها در نظر بگیرید و چه موضوعاتی را به عنوان برچسب انتخاب کنید. یکی از ساده ترین کارها بررسی رقبا و بنچ مارک کردن در حوزه کاری خودتان و انتخاب دسته محصولات است. ما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تخصصی سئو وگوگل ادز با رویکرد پرفرمنس مارکتینگ هستیم. اگر به راهکارهای دیجیتال مارکتینگ تخصصی مانند سئو و گوگل ادز برای توسعه کسب و کارتون فکر کردید، پیشنهاد میکنم یک گپی باهم بزنیم. هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیل‌های فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید.

با استفاده از ابزارهای جی تی متریکس، لایت هاوس گوگل و Page Speed Insight می‌توانید پرفورمنس سایت را اندازه گیری کنید؛ این ابزارها راهکارهایی برای بهبود سرعت پیشنهاد می‌دهند. استفاده از افزونه‌های مانند راکت با بهینه سازی و کاهش حجم تصاویر، بهینه سازی فایل‌ها، کش وردپرس و غیره به افزایش سرعت و پرفرومنس سایت شما کمک می‌کنند. داشتن یک استراتژی برای محتوای سایت یکی از اقداماتی است که باید برای تنظیمات سئو سایت وردپرس انجام دهید. افزونه‌ها صرفا پیشنهاداتی برای بهبود سئو ارائه و بخش‌های مختلف آن را آنالیز می‌کنند. برای نمونه در شکل‌های زیر نوشتن عناوین، متادیسکریپشن و لینک یکتا بر عهده خود شماست و افزونه صرفا معیاری از مناسب بودن یا عدم تناسب آن‌ها در اختیار شما می‌گذارد.

صفحات مانند صفحات حریم خصوصی، صفحات سیاست‌های استفاده و صفحات لاگین معمولاً ارزش سئویی زیادی ندارند. Noindex کردن این صفحات به شما کمک می‌کند تا ساختار سئویی بهتری برای سایت خود ایجاد کنید. ابتدا وارد داشبورد وردپرس خود شوید و از منوی سمت چپ، روی گزینه «SEO» کلیک کنید تا وارد تنظیمات Yoast شوید، سپس در بخش «ویژگی‌ها» (Features) در تنظیمات Yoast SEO، گزینه (XML Sitemaps) را پیدا کنید. Yoast SEO دارای گزینه‌های پیشرفته‌ای مانند مدیریت ریدایرکت‌ها، ایجاد ریدایرکت‌های 301 و تنظیمات مربوط به Noindex کردن صفحات خاص است. این تنظیمات می‌توانند به شما کمک کنند تا کنترل بیشتری بر روی ایندکس شدن محتوای سایت خود داشته باشید. پس از تنظیم SSL، باید نقشه سایت خود را دوباره به Google Search Console ارسال کنید تا موتورهای جستجو از تغییر پروتکل سایت شما مطلع شوند و صفحات سایت را با HTTPS ایندکس کنند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/